torsdag 20 oktober 2011

Stolt packåsna

Min sambo skrattade åt mig när jag kom hem här om dagen efter att jag bara skulle ta en "kort promenad", men lite impulsivt bestämde mig för att istället promenera till coop och kom hem 1½ timme senare med ett gigantiskt paket istället... När jag hämtade paketet visade det sig var så pass stort så att jag antagligen skulle kunnat få plats i det. Men eftersom jag redan hade bestämt mig för att gå hem, så började jag knalla, så den "korta promenaden" blev en 7 km promenad istället. Jag måste ge till känna att jag tänker dagligen på att vi människor enbart använder 10% av vår hjärnkapacitet, och inte ens 30% av hela vår psykiska/fysiska kapacitet, och jag utmanar gärna det både psykiskt och fysiskt så fort och ofta jag kan i vardagen. Nåväl, till historian hör att att 2 olika cyklister, och 2 på mopeder stannade och vänligt erbjöd sig att skjutsa antingen både mig och paketet, eller bara paketet dit jag skulle. Storbjuden och envis som är är så tackade jag (vänligt) nej. Men man blir så klart lite varm i hjärtat av att se att det fortfarande finns gentlemens där ute! Så här nu i efterhand har kamrater som kört förbi sagt att de såg mig, alla med skratten i halsen har frågat hur det kommer sig att jag alls kommer på tanken att GÅ hem med ett så stort paket. Och visst, åh ena sidan kanske det är bra att kunna ta emot hjälp, eller bekvämt med buss och bil...men och andra sidan är det ganska kul att utmana sig själv, och att man inte skall vara rädd för att höja pulsen!
 
Dessutom...om vi skulle leva i ett "efter katastrofen" samhälle, eller om det skulle bli en zombieatack, vem skall då bära hem dina paket från ellos om du själv inte tar i? *asg* ;) ...och jag behövde hur som helst inte gå till gymmet den dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar