onsdag 5 oktober 2011

Premiär & recension!

de Evigt Ung:a och många av oss som jobbat med pjäsen!
I lördags hade vi premiär på Evigt ung, följd av en mycket rolig premiärfest!
Det har varit en rolig resa sedan första manusläsningen i början av augusti. Pjäsen har vuxit fram och utvecklats otroligt från vad den först var.
Det har varit en publiksuccé på både publikrep, genrep och på premiären, så vi får hoppas att det fortsätter!
Framförallt så har det varit så roligt att både jag och Gemila som jobbar på maskavdelningen har fått otroligt mycket beröm och mycket fokus i media...

Mask & Konstnärliga avdelningar glöms ofta bort både då det kommer till teater och film. Bortsett från själva skådespeleriet så är det  ibland det visuella det absolut viktigaste momenten i film/teatervärlden (tänk er sagan om ringen utan make up/kostym/scenografi/attribut), men ändå är det oftast vi som får minst resurser, får ta minst plats, får minst uppmärksamhet och har hastigaste tidsscheman..
Nu måste jag ändå säga att jag tycker att vår kära teater Norrbottensteatern (och många andra som jag jobbat med) är duktiga på att även lyfta fram oss och ge oss utrymme...Men ibland kommer det som ett stort frågetecken (från vissa arbetsgivare) att även mask och peruk måste få kosta och ta tid....Alla kan så klart inte stå i centrum och "slutprodukten" är det viktigaste...men det jag ville komma till är att det är kul att det var vår tur denna gång att få lite extra ros;)

Idag kör vi första föreställningen efter premiär, och jag tror och hoppas att det blir lika roligt på, framför och bakom scenen som det varit hittills! Nu kör vi hårt onsdag-lördag fram till 4 december, komsi, kom;)


En överlag mycket bra recention från Kuriren, där maskavdelningen verkligen får mycket fokus;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar