lördag 10 september 2011

Reklamgig för Pusher!

"Bakom kameran foto, make up in progress!"
Igår fredag gick jag från att dagtid sminka ålderssminkningar till föreställningen Evigt ung på Norrbottensteatern, till att under kvällmodelljobb själv bli sminkad till siren! Allt började väldigt sammanfattat med att Lisa Liljedahl (som är stolt ägare till salongen Killer Queen) frågade om jag ville vara en modell för en ny hårprodukt från Pusher, och jag sa "Javisst..." När idékonceptet kläcktes och det stod klart att jag inte bara skulle posa, utan att jag skulle posa halvnaken, med kroppsmink, i det iskalla nattsvarta septembervatten i Luleå älv i bläcksvarta höstmörkret tänkte jag mest "Äsh, va fan, allt för konsten"! 

Så igår hade jag först trevlig makeup stund då både jag själv, Lisa och Rickard Bristle sminkade in hela överkoppen med silvrig fetsmink. Lisa som har ett öga för design var en riktig fena på alla detaljer och det tunga löshåret som skulle smygas in i mitt redan väldigt långa hår. Väl på plats på Svartöstadstrand hade en brasa tänts som enda värmekälla, kunden Pusher var på plats, och den superduktiga fotografen hade åkt hela vägen från Umeå för att delta i vår nattfotosians. Skogen stod tyst och mörk runt om, månen tittade fram och det svarta vattnet var obeskrivligt kallt, men allt var också obeskrivligt vackert. När jag klev ut i älven behövde jag bara gå 4 steg ut så var redan stranden helt borta bakom mig i mörkret, det var bara jag och 1 meter synbart svart vatten. Jag fick gissa mig till vars fotografen stod på torra land, men ljuden av nöjda och upprymda röster gjorde så att jag tänkte att jag kanske inte gjorde helt fel medans jag posade och ansträngde mig för att se ut som att jag INTE förs ett dugg;) 

Några filtar och många minuter i en varm dusch senare mådde jag prima igen, och resten av kvällen spenderades i mjukisbyxor och med värmekudde. Det skall bli jättespännande att se vad det blev av alla bilder! Och självklart uppdaterar jag senare med bildbevis i och med att Pusher lanserar dem. Men här får ni en smygtitt från "bakom kameran", är inte 100% färdig, men är i alla fall ett smakprov på vad som komma skall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar