söndag 18 september 2011

Kortfilmgig med Blåfilm

Ännu en helg med jobb på agendan. Denna helg hjälpte jag Lars Persson och Blåfilm med deras nya kortfilm med arbetsnamnet "En god jul". På grund av att filmen inte kommer släppas på ett tag så kommer jag inte gå in på vad manuset handlar om, men jag kan i alla fall avslöjas att huvudrollen som "tvivelaktig tomtefar" spelas av Nils-Gustav Bergström. Tanken var att vi redan skulle filmat i våras/somras då jag hade mer tid, men nu då hela projektet sköts upp till hösten så krockade det ganska rejält med mitt 100% jobb på teatern, som både sprider sig över kvällar, dagar OCH helger. Så nu fick jag hjälpa till så mycket jag kunde istället, vilket resulterade i att jag bara hjälpte till att sätta en maskdesign på morgonen, och sedan hjälpte att sminka av på eftermiddagarna. På lokation fanns Blåfilm på plats, och Beatrice var sminkös på själva inspelningsplatsen. Känns så klart lite konstigt att lämna över arbetet till något annan, är van att själv vara på plats och överbevaka och se till så att allt funkar. Det kan vara lite känsligt ibland att lämna över, eftersom det ligger i ens egna intresse att "slutprodukten" blir bra om ens namn skall stå med... men enligt killarna på Blåfilm och Beatrice hade allt gått bra, och jag ser fram emot att se slutresultatet! (Uppdaterar så klart då det finns något att se eller visa från själva filmen!)


Nils-Gustav före & efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar