onsdag 19 oktober 2011

TV4 klagosång

Ni som följer min blogg vet att jag tidigt i förrgår avreagerade mig mot den nya "skinny doll", drygt en halvtimme efter det ringde TV4 lokalnyheter och ville ha en intervju för att höra mer vad jag hade att säga, för dom hade som många andra blivit mycket chockade och upprörda av dockan!
Under gårdagen var det fantastiskt att se hur bilderna och debatten var igång på facebook och i tidningar och nyheter, och då var även jag hos TV4 och "klagade" som gick under kvällens lokalnyheter.

Tack vare detta och alla gemensamma krafter och röster är nu dockan indragen för granskning!
 Man kan alltid hoppas att produkten inte kommer tillbaka, och att liknande dockor får det svårare att komma in på marknaden framöver!



Relaterade debatter
*Aftonbladets intervju med butikchefen
*Västerbottennytt reagerar också
*Barnpsykologer pratar ut i svt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar