fredag 16 december 2011

Motörhead i Luleå!

Lemmy fick spela i
min hemstad, flirta och kasta plektrum
på mig, LUCKY HIM! ;P
Igår kväll var Mötorhead på finbesök i Luleå stad! Man kan inte annat än ta av sig fiktiva hatten vid blotta tanke på att Lemmy fyller 66 år nu på julafton, men ändå står stadigt i sina boots och i sina svarta tights!
Jag skulle överdriva om jag sa att de hört till mina stora idoler, men jag har en stor respekt för Lemmy som rockikon, och nog har de en hel del bra musik i bakfickan!
Så självklart var man tvungen att delta då rocklegenderna är i stan!

Mötorhead levererade genom att helt enkelt vara Mötorhead! Jag stod längst fram i publikmassan och hade antagligen bland de bästa vyarna mot scenen...Men tyvärr tyckte jag att ett slutsålt Pontus inte funkade som lokal, golvet svajade, det var dåligt ljud, dåligt ljus och på tok för låg scen!
Så jag tyckte det var strongt av rockgubbarn att hålla andan uppe och att de "bjöd på sig själva", trotts att de var i "lilla Luleå i en liten sporthall"! Lemmy och Phil flirtade och manade på publiken och Mikkey höll trummorna varma...Helt klart värt slantarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar